Voor alle voorstellingen en activiteiten tot alvast eind december moet iedereen vanaf 16 jaar een Covid Safe Ticket kunnen voorleggen. Meer informatie

Sluiten

Het federale operahuis in de hoofdstad van Europa

DE MUNT LA MONNAIE

Naar de Munt in tijden van corona

Om iedereen op een veilige en gezonde manier van onze voorstellingen te laten genieten, vragen we om tijdens uw bezoek aan de Munt een aantal maatregelen te respecteren.

  • Voor de volgende Muntvoorstellingen dient iedereen ouder dan 16 jaar een geldig (digitaal of geprint) Covid Safe Ticket (of Europees Digitaal Coronacertificaat) en een identiteitsbewijs met foto te kunnen voorleggen:
  • Voor alle voorstellingen die plaatsvinden in de Muntschouwburg blijft het ten allen tijde verplicht een mondmasker op uw mond en neus te houden.
  • Was regelmatig uw handen met zeep en met de voorziene ontsmettende handgel.
  • Hou rekening met de extra controles en kom tijdig naar de Muntschouwburg.
  • Elke voorstelling is er een covid-supervisor aanwezig. Het zaalpersoneel kan u steeds met hem in contact brengen, mocht u vragen hebben.
  • Blijf thuis als u ziekte­symptomen vertoont.

Als federale cultuurinstelling werkt de Munt met een eigen veiligheidsprotocol, dat steeds rekening houdt met de laatste beslissingen van de federale overheid, het Brusselse Gewest en de Stad Brussel.

Hieronder vindt u een antwoord op de meestgestelde vragen over onze eigen coronamaatregelen. Is uw vraag nog niet beantwoord? Dan kunt u steeds contact opnemen met MM Tickets (tickets@demunt.be+32 (0)2 229 12 11).

De situatie evolueert nog voortdurend. Controleer de meest recente informatie op deze pagina vooraleer u naar uw voorstelling komt.

I. HOE VERLOOPT MIJN BEZOEK AAN DE MUNT?

Moet ik een mond-neusmasker dragen bij mijn bezoek aan de Munt?
Voor alle voorstellingen die plaatsvinden in de Muntschouwburg blijft het ten allen tijde verplicht een mondmasker op uw mond en neus te houden.

Is er mogelijkheid om de handen te ontsmetten?
Aan de ingang, en op verschillende plaatsen in het gebouw wordt hydroalcoholische gel voorzien.

Houdt de Munt mijn gegevens bij?
Om aan contacttracing te kunnen doen, houden we voor elke voorstelling een aanwezigheidsregister bij, met daarin de voornaam, achternaam en telefoonnummer van één contactpersoon per ticketbestelling. Dit dagelijkse register wordt 30 dagen lang bewaard door het ticketbureau.

Worden laatkomers nog toegelaten?
Laatkomers kunnen het theater niet meer betreden tot de eerstvolgende pauze.

Is er een vestiaire?
U kunt opnieuw gebruikmaken van onze vestiaire.

Neemt de Munt extra hygiënische maatregelen?
De Munt heeft een intensief schoonmaakplan uitgewerkt zodat het gebouw steeds voldoet aan de verstrengde hygiënische maatregelen.

Hoe wordt het gebouw geventileerd?
Het gebouw wordt zowel mechanisch als natuurlijk verlucht. Niet-automatische deuren (met uitzondering van branddeuren) zullen openstaan. Bovendien werd het ventilatiesysteem recent aan een minutieuze controle onderworpen.

Mag ik de lift gebruiken?
Gebruik van de lift wordt voorbehouden aan personen met beperkte mobiliteit en personen ouder dan 65 jaar.

Kan ik voor, na of tijdens de pauze van mijn voorstelling iets drinken?
De bars zijn open vanaf 1 uur voor aanvang van de voorstelling, tijdens de pauzes en 1 uur na afloop van de voorstelling (alleen MM Bar).

Kan ik nog steeds gebruikmaken van het voordeeltarief op de parkings Munt en Schildknaap?
Parkingtickets en de P-card kunnen opnieuw gevalideerd worden in de Munt (betaling enkel via bankkaart). Om het aanschuiven in het theater te vermijden raden wij u echter aan om gebruik te maken van onze eenvoudige onlinereservering bij de parkings Munt en Schildknaap.

Kan ik gebruikmaken van het sanitair?
De sanitaire voorzieningen in de Munt zijn toegankelijk, maar wij adviseren u wel om zo weinig mogelijk aan te raken en bij voorkeur thuis gebruik te maken van het toilet.

Zijn er inleidingen?
Vanaf 1 oktober voorzien we terug inleidingen bij onze voorstellingen.

Kan ik een programmaboek kopen?
Onze programmeboeken zijn te koop in de Inkomhal en aan een desk bij de vestiaires. Betalen kan enkel met bankkaart.

Raak ik nog steeds met het openbaar vervoer in de Munt?
Zowel NMBS als MIVB rijden volgens de gewone uurschema’s. Controleer zeker de laatste informatie van de openbare vervoersmaatschappijen op hun respectievelijke websites.

Welke veiligheidsmaatregelen gelden er in Brussel?
De laatste informatie vindt u op de website van het gewest.

II. WAT U MOET WETEN OVER UW TICKET(S)

Kan ik ter plaatse bij MM Tickets tickets kopen?
We raden aan uw kaarten zo veel mogelijk online te bestellen. Ook telefonisch (02 229 12 11) of per mail (tickets@demunt.be) kunt u onze medewerkers steeds bereiken. Er is wel opnieuw een avondkassa, open vanaf één uur voor de voorstelling.

Zijn de kortingstarieven van de Munt nog steeds van toepassing?
We hanteren de gebruikelijke ticketprijzen en kortingstarieven.

Wordt mijn ticket terugbetaald bij een annulering?
Voorstellingen die omwille van het coronavirus geannuleerd moeten worden, krijgt u uiteraard terugbetaald. Tickethouders worden steeds via mail gecontacteerd over hun compensatie.

Ik ruilde mijn tickets in voor een cadeaucheque. Hoe kan ik die precies gebruiken en hoe lang is die geldig?
Om een cadeaucheque te gebruiken vult u de vouchercode op de bon in tijdens het bestellen van uw tickets op onze website. Een cadeaucheque is twee jaar geldig vanaf de dag dat hij aangemaakt is.

Wat is het verschil tussen een geschenkbon en een klantensaldo?
Het klantensaldo is persoonlijk krediet, gekoppeld aan uw klantenaccount. Voor annuleringen in het seizoen 2019-20 is dit krediet geldig tot 3 juli 2021. Voor annuleringen in seizoen 2020-21 blijft het geldig tot 31 december 2021. Bij een geschenkbon krijgt u een vouchercode die ook door anderen gebruikt kan worden voor aankopen in de Munt. Een geschenkbon blijft twee jaar geldig na datum van uitgifte.

Deel deze pagina