Het federale operahuis in de hoofdstad van Europa

DE MUNT LA MONNAIE

Naar de Munt in tijden van corona

Om iedereen op een veilige en gezonde manier van onze voorstellingen te laten genieten, vragen we om tijdens uw bezoek aan de Munt een aantal maatregelen te respecteren.

  • Binnen in het theater krijgt u van het zaalpersoneel een chirurgisch mondmasker. Uit veiligheidsoverwegingen vragen we om uw persoonlijke masker af te zetten en dit wegwerpexemplaar te dragen tot u het gebouw verlaat. Houd anderhalve meter afstand tot bezoekers die niet in uw bubbel zitten
  • Was regelmatig uw handen met zeep en met de voorziene ontsmettende handgel
  • Volg in het theater steeds de bewegwijzerde routes
  • Wees ruim op tijd aanwezig. Check hiervoor steeds de aanvangsuren op onze website
  • Blijf thuis als u ziekte­symptomen vertoont!
     

Als federale cultuurinstelling werkt de Munt met een eigen veiligheidsprotocol, dat steeds rekening houdt met de laatste beslissingen van de federale overheid, het Brusselse Gewest en de Stad Brussel.

Hieronder vindt u een antwoord op de meestgestelde vragen over onze eigen coronamaatregelen. Is uw vraag nog niet beantwoord? Dan kunt u steeds contact opnemen met MM Tickets (tickets@demunt.be+32 (0)2 229 12 11).

Gaat uw voorstelling door op een andere locatie dan de Muntschouwburg? Raadpleeg dan vooraf zeker de websites van onze partners.

De situatie evolueert nog voortdurend. Controleer de meest recente informatie op deze pagina vooraleer u naar uw voorstelling komt.

I. HOE VERLOOPT MIJN BEZOEK AAN DE MUNT?

Moet ik een mond-neusmasker dragen bij mijn bezoek aan de Munt?
Binnen in het theater krijgt u van het zaalpersoneel een chirurgisch mondmasker. Uit veiligheidsoverwegingen vragen we om uw persoonlijke masker af te zetten en dit wegwerpexemplaar te dragen tot u het gebouw verlaat.

Is er mogelijkheid om de handen te ontsmetten?
Aan de ingang, en op verschillende plaatsen in het gebouw wordt hydroalcoholische gel voorzien.

Houdt de Munt mijn gegevens bij?
Om aan contacttracing te kunnen doen, houden we voor elke voorstelling een aanwezigheidsregister bij met daarin de voornaam, achternaam en telefoonnummer van één contactpersoon per ticketbestelling. Dit dagelijkse register wordt 30 dagen lang bewaard door het ticketbureau.

Wat gebeurt er als ik te laat ben?
Laatkomers worden zoals gebruikelijk niet meer toegelaten maar kunnen de voorstelling wel nog steeds volgen op de videoschermen.

Is er een vestiaire?
De vestiaire blijft tot nader order gesloten.

Neemt de Munt extra hygiënische maatregelen?
De Munt heeft een intensief schoonmaakplan uitgewerkt zodat het gebouw steeds voldoet aan de verstrengde hygiënische maatregelen.

Hoe wordt het gebouw geventileerd?
Het gebouw wordt zowel mechanisch als natuurlijk verlucht. Niet-automatische deuren (met uitzondering van branddeuren) zullen openstaan. Bovendien werd het ventilatiesysteem recent aan een minutieuze controle onderworpen.

Hoe verloopt de publieksstroom?
Er is een circulatieplan van kracht dat zo veel mogelijk eenrichtingsverkeer garandeert. Deze routes zijn met vloermarkeringen aangebracht en er wordt extra signalisatie voorzien in de schouwburg. Daarnaast zullen de aankomst en het vertrek van de toeschouwers gefaseerd gebeuren, om zo samenscholingen te vermijden.

Hoe wordt mijn  ticket gecontroleerd?
De toegangscontrole gebeurt zoals gebruikelijk bij de toegang tot het theater. De Munt zal zo veel mogelijk gebruik maken van e-tickets om contacten tot een minimum te beperken.

Mag ik de lift gebruiken?
Gebruik van de lift wordt voorbehouden aan personen met beperkte mobiliteit en personen ouder dan 65 jaar.

Kan ik voor, na of tijdens de pauze van mijn voorstelling iets drinken?
Alle bars in het theater blijven tot nader bericht gesloten.

Kan mijn parkingticket (Munt/Ecuyer) gevalideerd worden in de Munt?
Parkingtickets zullen voorlopig niet gevalideerd worden. U kunt daarom tijdelijk niet genieten van het voordeeltarief.

Kan ik gebruikmaken van het sanitair?
De sanitaire voorzieningen in de Munt zijn toegankelijk, maar wij adviseren u wel om zo weinig mogelijk aan te raken en bij voorkeur thuis gebruik te maken van het toilet.

Wat is het maximum aantal bezoekers in de Grote Zaal?Brussel-Hoofdstedelijk Gewest verbiedt alle culturele evenementen vanaf 26 oktober tot en met 19 november. 

Zijn er inleidingen?
Neen. We stellen gratis duidingsmateriaal ter beschikking op ons onlineplatform MMM Online en in ons driemaandelijkse magazine.

Kan ik een programmaboek kopen?
De Munt voorziet een gratis programmaboek voor concerten, recitals en opera’s dat bij het binnenkomen ter beschikking zal liggen.

Raak ik nog steeds met het openbaar vervoer in de Munt?
Zowel NMBS als MIVB rijden volgens de gewone uurschema’s. Controleer zeker de laatste informatie van de openbare vervoersmaatschappijen op hun respectievelijke websites.

Welke veiligheidsmaatregelen gelden er in Brussel?
Tot nader order is in het Brusselse Gewest een algemene mondmaskerplicht van kracht. Draag ook op openbare plaatsen zoals het Muntplein steeds een mond-neusmasker. De laatste informatie vindt u op de website van het gewest.

II. WAT U MOET WETEN OVER UW TICKET(S)

Wanneer ontvang ik als abonnee mijn tickets?
Gezien de steeds wisselende omstandigheden, zal de verzending chronologisch en gefaseerd verlopen, waardoor u niet noodzakelijkerwijs al uw tickets tegelijkertijd ontvangt. De Munt zal bovendien zoveel mogelijk gebruikmaken van e-tickets.

Kan ik ter plaatse bij MM Tickets tickets kopen?
Het bespreekbureau is gesloten tot en met 11 november. We raden wel aan uw kaarten zo veel mogelijk online te bestellen. Ook telefonisch (02 229 12 11) of per mail (tickets@demunt.be) kunt u onze medewerkers steeds bereiken.

Is de avondkassa open?
Enkel wanneer een voorstelling niet uitverkocht is, kunt u aan de avondkassa nog tickets verkrijgen. We vragen u echter om tickets zoveel mogelijk vooraf via de website te kopen. Er wordt op de dag van een uitverkochte voorstelling niet met een wachtlijstsysteem gewerkt. 

Zijn er abonnementen te koop?
Nieuwe abonnementen zijn momenteel niet in verkoop.

Zijn de kortingstarieven van de Munt nog steeds van toepassing?
We hanteren de gebruikelijke ticketprijzen en kortingstarieven.

Wordt mijn ticket terugbetaald bij een annulering?
Voorstellingen die omwille van het coronavirus geannuleerd moeten worden, krijgt u uiteraard terugbetaald. Tickethouders worden steeds via mail gecontacteerd over hun compensatie.

Mag ik met mijn bubbel naar de Munt komen?
Indien u 2 of 3 kaarten aangevraagd heeft, gaan wij ervan uit dat u als groep in uw bubbel naast elkaar zit. Indien u toch alleen wil zitten, gelieve dan contact op te nemen met MM Tickets. Indien u 4 of meer tickets aangevraagd heeft, zal een van onze medewerkers u zelf contacteren voor de plaatsing. Bij de losse ticketverkoop online is een beperkt aantal bubbels beschikbaar.

Ik ruilde mijn tickets in voor een cadeaucheque. Hoe kan ik die precies gebruiken en hoe lang is die geldig?
Om een cadeaucheque te gebruiken vult u de vouchercode op de bon in tijdens het bestellen van uw tickets op onze website. Een cadeaucheque is twee jaar geldig vanaf de dag dat hij aangemaakt is.

Wat is het verschil tussen een geschenkbon en een klantensaldo?
Het klantensaldo is persoonlijk krediet, gekoppeld aan uw klantenaccount. Voor annuleringen in het seizoen 2019-20 is dit krediet geldig tot 3 juli 2021. Voor annuleringen in seizoen 2020-21 blijft het geldig tot 31 december 2021. Bij een geschenkbon krijgt u een vouchercode die ook door anderen gebruikt kan worden voor aankopen in de Munt. Een geschenkbon blijft twee jaar geldig na datum van uitgifte.

Worden laatkomers toegelaten?
Zoals gebruikelijk worden laatkomers niet meer toegelaten.

Wanneer gaan de overige voorstellingen in verkoop?
Voor voorstellingen waarvan de maximum zaalcapaciteit nog niet vaststaat, gaat ook de ticketverkoop voorlopig nog niet van start. Wilt u geïnformeerd worden over de lancering van een ticketverkoop of, in afwachting, van een voorrangslijst, schrijf u dan zeker in op onze nieuwsbrief.

Behoud ik mijn vaste plaatsen?
Om de regels rond de social distancing na te leven moeten we ons zaalplan opnieuw indelen. Het is mogelijk dat u daarom een nieuwe plaats toebedeeld krijgt. We brengen u steeds op de hoogte van eventuele wijzigingen en doen onze uiterste best om iedereen op zijn of haar vaste plaats te houden.

INFO OVER EEN SPECIFIEKE PRODUCTIE

De laatste informatie over een specifieke productie vindt u telkens op de productiepagina van de voorstelling.

Deel deze pagina