Het federale operahuis in de hoofdstad van Europa

De Munt / La Monnaie

Allison Cook
© Paul Foster-Williams

Recital

Allison
Cook

Alfredo Abbati

Inleiding

Vrouwelijkheid in al haar facetten

“Ik ben hier om mooi te zijn. Ik heb een doel in het leven en dat is geliefd te worden.” Aldus de sulfureuze Hertogin in Powder Her Face, een rol die Allison Cook recent vertolkte bij haar Muntdebuut, waarna ze zich met To Be Sung van Pascal Dusapin opnieuw aan hedendaagse muziek waagde. Trouw aan haar eigen temperament keert de sopraan nu terug voor een recital dat balanceert tussen spiritualiteit en materialisme, tussen Purcell, Schœnberg en de jazzy tinten van Thomas Adès of de pikante toetsen van de Cabaret Songs van Kurt Weill. Daar bovenop creëert ze onuitgegeven liederen van de Poolse com- poniste Katarina Glowicka op teksten van Afghaanse vrouwen uit het Afghan Women’s Writing Project. Vragen stellen over het vrouwelijke via de verkenning van een bijzonder repertoire: een uitnodiging van Allison Cook die we niet kunnen afslaan.

Programma
  • Henry Purcell Dido’s Lament from “Dido and Aeneas”, Z. 626 (1689)
  • Arnold Schoenberg Das Buch der hängenden Gärten, op. 15 (1908-1909)
  • Thomas Adès Paraphrases from “Powder Her Face”

  • Katarina Glowicka Unknown (world premiere), teksten van de website : awwproject.org (Afghan Women's Writing Project)
  • Kurt Weill Liederen van “Cabaret Songs”
Downloads
Galerij

Galerij

Bezetting
Bezetting

Soprano ALLISON COOK
Piano ALFREDO ABBATI

PRODUCTIE De Munt / La Monnaie
COPRESENTATIE Bozar Music

Agenda

Agenda